کنفرانس «شهروندی و میهن‌پرستی جوانان در فضای چنداخلاقی و سیاسی روسیه»

در سارانسک کنفرانس علمی دو روزه با عنوان «شهروندی و میهن‌پرستی جوانان در فضای چنداخلاقی و سیاسی روسیه» کار خود را آغاز کرد.

در سارانسک کنفرانس علمی دو روزه با عنوان «شهروندی و میهن‌پرستی جوانان در فضای چنداخلاقی و سیاسی روسیه» کار خود را آغاز کرد. در این کنفرانس معاون اول رئیس شورای مفتیان روسیه، نایب رئیس اداره معنوی مسلمانان فدراسیون روسیه، روشن حضرت اباسف حضور داشت. همچنین در بخش عمومی، رئیس دولت جمهوری موردویا دیمیتری پوزدنیاکوف، رئیس اداره روحانی مسلمانان جمهوری موردویا مفتی ریل آساینوف همچنین استاد و مدیر علمی انستیتو شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه ویتالی ناومکین در این کنفرانس شرکت کردند.

در بخش عمومی کنفرانس، روشن حضرت سخنرانی خوشامدگویی را توسط رئیس هیئت روحانی مسلمانان فدراسیون روسیه و مفتی شورای روسیه، شیخ راویل عین‌الدین، خطاب به شرکت کنندگان قرائت کرد و همچنین گزارشی در زمینه دکترین اجتماعی اسلام روسی ارائه داد. لازم به ذکر است که روشن اباسف مولف تک نگاری به همین نام است که در سال جاری توسط انتشارات مدینه منتشر شده است.

وی طی سخنانی به موضوع جوانان مسلمان و اهمیت آشنایی آنان با موازین و ارزش‌های اسلام و چالش‌های پیش روی جوانان مسلمان پرداخت. وی در این زمینه خاطرنشان کرد: جوانان موضوع کنونین جامعه‌پذیری در روسیه هستند و به موضوع آموزش آنان چندان توجهی نشده است، توجه جوانان به ارزش‌های معنوی اسلام حائز اهمیت است و تحقق این امر مستلزم همت مشترک رهبران دینی، ائمه جماعات و اساتید مؤسسات آموزشی مسلمانان است.

کنفرانس «شهروندی و میهن‌پرستی جوانان در فضای چنداخلاقی و سیاسی روسیه»

یکی دیگر از موضوعات قابل توجه در سخنان معاون اول اداره دینی مسلمانان روسیه، نقش مسجد در جامعه‌پذیری مسلمانان بود. وی خاطرنشان کرد: مسجد با تمام جنبه‌های زندگی مؤمنان مسلمان مرتبط است و وسیله ای است که از طریق آن می‌توانند در امور دنیوی و اخروی مشارکت کنند، هم به عنوان فردی مؤمن و هم به عنوان یک عضو جامعه.

روشن حضرت در گزارش خود به طور جداگانه بر اهمیت مقابله با افراط‌گرایی تاکید کرد. وی به ویژه گفت: «مبارزه سازمان‌های مذهبی علیه رادیکالیسم در سطح ارتقاء دانش دینی و معنوی صورت می‌گیرد. برای ما مهم است که جوانان مسلمان را آموزش دهیم و متقاعد کنیم که راه درست کدام است و آنها را نسبت به جان و مال دیگران هشیار کنیم.» وی در عین حال افزود: کار پیشگیرانه باید در جهات مختلف آموزشی، علمی پژوهشی، روش شناختی و عملی انجام شود.

منبع:https://www.muslim.ru/articles/287/38363

کد خبر 17243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =